La cerca del borratxo

En un carrer il·luminat per una única farola un home begut està buscant la seva cartera. Ho fa en el petit con de llum de la farola solitària, mentre la resta del carrer roman a les fosques. Un policia de ronda nocturna s’ofereix a ajudar-lo. Després d’una estona de cerca infructuosa, el policia li diu: … Continua la lectura de La cerca del borratxo

Whitlam

La crisi del coronavirus ha concentrat l'atenció informativa dels darrers mesos. Segurament continuarà fent-ho durant molt temps, i més ara que comencem el curs 2020-21. Mentre a patacades aprenem a minimitzar en el possible els seus danys i inconvenients i assagem noves modalitats d'activitat i de relació, la crisi ecològica continua desbocada. La nova onada … Continua la lectura de Whitlam

De l’educació com a servei social

A l'article anterior vaig introduir el Report de William Henry Beveridge, l'informe que va fonamentar la construcció d'un "estat de serveis socials" al Regne Unit després de la Segona Guerra Mundial. Estiraré ara aquest fil per explorar algunes connexions conceptuals entre servei social i educació. Començo amb una constatació no per òbvia menys important: els … Continua la lectura de De l’educació com a servei social

L’educació i l’agenda cultural de la tecnologia

Tecnologia és un terme una mica imprecís que s’associa a instruments materials, a infraestructures i a conceptes com innovació i desenvolupament tecnològic. L’envellida però encara utilitzada expressió “noves tecnologies” és un símptoma d'aquesta ambigüitat. Per tant, pot ser útil intentar clarificar que “tecnologia” fa referència a tres nivells indistintament. El primer és el dels innumerables … Continua la lectura de L’educació i l’agenda cultural de la tecnologia

La disciplina de la innovació

En poc temps la paraula innovació ha esdevingut habitual en articles, converses i debats relatius al sistema educatiu. No és només sobre el paper: molts centres estan renovant els seus plantejaments i duent a terme projectes que modifiquen les pràctiques tradicionals. L’objectiu genèric és aconseguir que els alumnes s’impliquin més plenament en la seva pròpia … Continua la lectura de La disciplina de la innovació